با توجه به افزایش روز افزون قیمت محصولات لبنی و در نتیجه آن کم شدن قدرت خرید مصرف کنندگان ، فروش شیر توسط دامداری ها نیز بسیار کم شده و به پایین ترین میزان خود در 10 سال اخیر رسیده است. با توجه به هزینه های تمام شده تولید شیر در دامداری ها در زمان افت مصرف لبنیات ضررهای جبران ناپذیری به چرخه ی این صنعت وارد خواهد آمد. در کارخانجات بزرگ تولید لبنیات به علت هزینه های سربار تولید و ارزش افزوده های اجباری که می بایست کارخانه داران برروی محصولات خود اعمال کنند، قیمت تمام شده محصولات لبنی از قبیل؛ ماست، دوغ، شیر، کره، خامه صبحانه، پنیر، کشک و ... افزایش پیدا میکنند. برای برون رفت از این چالش ماست بندی ها نقش عمده ای در سبد غذایی را دارند. ماست بندی ها محصولات تولیدی خود را بدون هزینه های ارزش افزوده اجباری و هزینه های سربار به دست مصرف کننده می رساند و مصرف کننده نیز می تواند سبد کامل تری از محصولات لبنی را تهیه نماید. از دیگر تفاوت های خرید لبنیات از ماست بندی این است که کیفیت لبنیات تولیدی به علت استفاده نکردن از تجهیزات تحت فشار در زمان تولید و نگهدارنده در محصول نهایی، به مراتب بیشتر از محصولات صنعتی کارخانجات می باشد.

توجه عمده به اقتصاد و تولید در تمام بخش ها وظیفه دولت  ها می باشد و متاسفانه در سالهای گذشته دیده ایم که با اشتباهات مکرر دولت مردان کشورمان ، صنایع مختلف متضرر گردیده اند و درحال حاضر نیز صنعت دامپروری و تولید شیر در معرض خطر جدی قرار دارد.

امید است که با تولید بیشتر لبنیات در ماست بندی ها شاهد رشد دامداریهای تولید کننده شیر در کشور باشیم و در نتیجه آن محصولات با کیفیت تری به دست مصرف کنندگان برسد .

 شرکت پویا صنعت مبدل با برند ( گروه صنعتی پوصام ) یکی از شرکت های تولید کننده تجهیزات ماست بندی در کشور می باشد و همواره در تلاش بوده با طراحی ماشین آلات به روز صنعتی در تولید لبنیات با کیفیت نقش به سزایی داشته باشد .

برای اطلاع از قیمت ماشین آلات و تجهیزات لبنیات سنتی میتوانید برروی لینک زیر کلیک کنید.

 

تجهیزات لبنیات سنتی