راکتور استیل

 

راکتور استیل 2000 لیتری تک جداره

 

 

راکتور نوعی مخزن استیل است که در آن واکنش های مختلفی انجام می پذیرد . واکنش هایی که باعث تغییر کلی فیزیکی  و تغییر ماهیت مواد داخلی آن میگردد .

 

راکتور ها بسته بر نیاز صنایع دامنه های زیادی را دارا میباشند . هر راکتوری در صنعت خاصی از پیچیدگی هایی برخوردار است . راکتورها در دنیا از متریال مختلفی ساخته میشوند که عمل واکنش داخلی آنها فاکتور اصلی ساخت بر پایه متریال میباشد، ما در این بخش به ساختار راکتورهای استنلس استیل 304 و راکتورهای استنلس استیل 316 اشاره میکنیم و هدف ما آشنا کردن آن دسته از مشتریان است که اطلاعات کافی نسبت به راکتور ها ندارند .

 

راکتورهای استنلس استیل معمولا به چند دسته از نظر فرآیند تقسیم میشوند که هر کدام از آن دسته ها خود به بخش های مختلف و هر بخشی در دو نوع کارکرد مداوم و غیر مداوم طراحی و ساخته میشوند .

 

راکتورها متداولا در بخش شیمیایی مورد استفاده قرار میگیرند ، در راکتوهای شیمیایی واکنش های گرمایی ، فشاری و ایجاد خلاء باعث تغییر ماهیت مواد و شکل گیری مواد و محصول جدید میگردد . در بخش شیمیایی راکتورهای مختلفی مانند : راکتور پلاگ ، راکتور CSTR ، راکتور بستر شناور ، راکتور غشایی ، بیو راکتور و راکتور های هسته ای مورد استفاده قرار میگیرند .  یکی از مهمترین راکتورها که عموم ما بر نام آنها آشنایی داریم راکتور های هسته ای هستند که معمولا در سه نوع  راکتور زاینده ، راکتور آب سنگین و راکتور آب سبک میباشد .

 

در بخش دارویی نیز راکتور ها به جهت محل کشت و پرورش انواع باکتریها مورد استفاده قرار میگیرند که بعضا آنها را فرمانتور نیز مینامند .

 

در صنایع غذایی بیشتر فرآیند ایجاد خلاء و فشار در راکتورها مورد استفاده قرار میگیرد و فرآیند واکنشی خاصی در راکتورهای استیل صنایع غذایی صورت نمیگیرد و از اینرو در این صنایع بیشتر راکتورها را با نام مخازن پروسس تحت خلا یا تحت فشار میشناسند و واژه راکتور با این صنعت ملموس نیست .  

 

شرکت پویا صنعت مبدل از سال 1387 تا به امروز راکتورهای مختلفی برای صنایع شیمیایی ، دارویی و غذایی طراحی و ساخته است . در بخش های غذایی برای خطوط تولید تافی و نمک و رب و در صنایع دارویی تولید  اسپانسیون ها و مواد پروتئینی و در صنایع شیمیایی راکتورهای رزین ، کود ، روغن ها ، مایعات خنک کننده و .... را طراحی نموده است .

 

برای اطلاع ازقیمت انواع راکتور های استیل تک جداره کلیک کنید.